آموزش تعمیرات پرینتر سوزنی

مدت دوره ظرفیت شهریه (به ریال) مهلت ثبت نام (تا تاریخ) ثبت نام
3 جلسه 2 1402/11/28 ثبت نام کنید

استفاده فراوان و گسترده از انواع مختلف پرینترها در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست. یکی از این انواع پر کابرد پرینترها، پرینترهای سوزنی می باشند. افرادی که از پرینترهای سوزنی استفاده می کنند همواره نیاز به یک متخصص که به سرویس و تعمیرات دستگاه پرینتر آن ها دست بزند دارند.

 

پرینتر سوزنی چیست؟

پرینترهای سوزنی که به پرینترهای نقطه ماتریسی یا به عبارتی Dot Matrix نیز معروف هستند، از اولين نمونه پرینترهایی می باشند که قدم در عرصه دنيای کامپيوتر گذاشتند . حضور پرینترها در کنار کامپيوترهای اوليه چنان محسوس بود که در ابتدا کامپيوتر به عنوان يک رسانه چاپی استفاده می گرديد و معمولاً در نقش يک ماشين تايپ تحرير معمولی به خدمت گرفته می شد.

اما پرینترهای سوزنی دقیقاً چه نوع پرینتری هستند و چگونه کار می کنند؟ باید گفت که پرینترهای سوزنی از آرايه ای از پين ها به منظور ضربه زدن بر روي يک ريبون جوهری در تماس با کاغذ استفاده می نمايند . پين ها در ماتريس های مستطيل شکل سازماندهی شده اند و با ترکيب متفاوت پين ها ، اشکال متفاوتی از حروف و تصاوير ايجاد می گردد .

معروف ترین انواع پرینترها، پرینترهای سوزنی و پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهر افشان هستند. تفاوت هایی که انواع این پرینترها با هم دارند عمدتاً بر دو نوع است. یکی شیوه کار آن ها و چگونگی پرینت تصویر و متن روی کاغذ و دیگری کیفیت صفحه کپی شده نهایی میباشد . کيفيت پرینترهای ليزری بهتر از پرینترهای جوهر افشان است و پرینترهای سوزنی دارای کيفيتی معمولا پائين تر از ساير پرینترها می باشد.

 

آموزش تعمیرات پرینتر سوزنی

در پرینترهای سوزنی به منظور توليد کاراکترها و تصاوير از ضربه زدن پين ها به يک ريبون جوهری به منظور چاپ نقاط و در نهايت توليد نتايج استفاده می گردد. همانطور که در بالا هم گفتیم خروجی پرینترهای لیزری معمولاً از کيفيت بسيار بالایی برخوردار نمی باشد. اما از ويژگی های مهم اين نوع پرینترها ، می توان به چاپ فرم هایی مشتمل بر چندين صفحه اشاره نمود. که  پرینترهای ليزری و جوهر افشان دارای اين ويژگی نمی باشند و این برای پرینترهای سوزنی یک مزیت مهم به حساب می آید.اما از معایب این پرینتر ها می توان به این مورد اشاره کرد که پرینترهای سوزنی دارای نويز و سرو صدای به مراتب بيشتری در مقايسه با پرینترهای ليزری و جوهر افشان می باشند.

از اجزای تشکیل دهنده آن می توان به هد چاپگر پرینتر سوزنی و ریبون ها اشاره کرد. شما در دوره آموزش تعمیرات پرینتر سوزنی به طور کامل با پرینترهای سوزنی و اجزای تشکیل دهنده آن ها آشنا خواهید شد.با آن که می دانیم پرینتر های سوزنی نسبت به پرینتر های لیزری و جوهر افشان قدیمی تر هستند و مزایای کمتری نسبت به آن ها دارند اما امروزه تعداد زیادی از افراد در ادارات و یا دفاتر اسناد رسمی و یا چاپ بلیط خود از پرینتر های سوزنی استفاده می کنند.

این افراد همواره نیاز به کسانی دارند که در زمینه تعمیرات پرینتر های سوزنی آموزش های تخصصی دیده باشند و قادر به عیب یابی و تعمیرات پرینترهای سوزنی آن ها باشند. بنابراین شما با شرکت در این دوره آموزشی به بازار کاری دست پیدا می کنید که با ورود در آن می توانید به درآمد بالایی برسید.شما بلافاصله پس از گذراندن دوره می توانید وارد بازار کار در این عرصه شوید. چرا که مرکز تخصصی ایران تعمیرات در پایان دوره از شما آزمون علمی و عملی خواهد گرفت  و مهم تر از آن شما بعد از گذراندن دوره قادر به تعمیر انواع مختلف پرینترهای سوزنی خواهید بود.

شما در این دوره به صورت عملی به انواع پرینترهای سوزنی سر و کله می زنید و نحوه عیب یابی و همچنین رفع عیب و تعمیرات پرینترهای سوزنی را در حین عمل و کار کردن با آن ها می آموزید. از این رو می توان گفت این دوره پروژه محور است .

 

آیا تعمیرات پرینتر سوزنی، بازار کار خوبی در ایران دارد؟

شما می توانید با شرکت در دوره آموزش تعمیرات پرینتر به یکی از این متخصصان تبدیل شوید و بلافاصله پس از گذراندن دوره وارد بازار کار در این عرصه شوید.

در این مطلب که به قصد معرفی این دوره نوشته شده است در ابتدا تعریفی از پرینترهای سوزنی را ارائه می دهیم. سپس دوره را به شما عزیزان معرفی می کنیم و از مزیت ها و ویژگی های دوره با شما خواهیم گفت. در انتها نیز سر فصل های مطرح شده در دوره آموزش تعمیرات پرینتر سوزنی را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

 

سرفصل‌های دوره آموزش تعمیرات پرینتر سوزنی

  • آشنایی با قسمت های مختلف در دستگاه پرینتر سوزنی اپسون EPSON
  • آشنایی با تمام برند های مختلف تولید کننده پرینتر سوزنی و بررسی شباهت ها و تفاوت های آن ها با یکدیگر
  • شناخت کامل با انواع موتور پرینترهای سوزنی و ایرادهای مربوط به آن
  • شناخت انواع سنسور های بکار رفته در انواع پرینترها
  • بررسی مشکلات هد چاپگر پرینتر سوزنی و خطاهای مربوط به آن
  • آموزش نحوه تعویض ریبون در پرینتر سوزنی
  • آموزش چگونگی گرفتن تست پرینت
  • روش صحیح باز و بسته کردن دستگاه
  • آموزش عیب یابی و رفع عیب و تعمیرات هد در پرینتر ها
  • آموزش نحوه کار با دکمه های پنل در پرینتر سوزنی
  • آموزش چگونگی تنظیم تغییرات منوی دستگاه
  • آموزش خطاهای مربوط به پرس رولر و نحوه تعمیرات آن 
  • آموزش تنظیمات یونیت درایو و رفع خطاهای مربوط به آن
  • آموزش چگونگی تست ترمیستور
  • آموزش تنظیم خطوط یا کالیبریشن

 

چرا کلاس‌های ایران تعمیرات را انتخاب کنیم؟

  • کلاس‌هایی که ما در ایران تعمیرات برگزار می‌کنیم، مانند کلاس تعمیر پرینتر سوزنی، کامل و جامع هستند و تمامی جنبه‌های آموزشی موضوع را در بر می‌گیرند.
  • کلاس آموزشی تعمیرات پرینتر سوزنی به صورت کاملا عملی و پروژه محور تدریس می‌شود.
  • امکان اسکان برای کارآموزان شهرستانی فراهم شده است. (برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما تماس بگیرید)
  • اساتید کلاس‌ها و دوره‌های ایران تعمیرات همگی کهنه کار و متخصص هستند و می‌توانند تمامی تجربه خود را در اختیار شما قرار دهند.

علاقمندان به شرکت در دوره آموزش تعمیرات پرینترهای سوزنی میتوانند با شماره های 02166933237------09191080287 تماس بگیرند و یا فرم پیش ثبت نام فوق را پر کنند تا همکاران ما در واحد آموزش با ایشان تماس بگیرند و همچنین لازم به ذکر است در دوره آموزش تعمیرات پرینتر و دوره آموزش تعمیرات ماشین های اداری, دوره آموزش تعمیرات پرینترهای سوزنی بصورت رایگان آموزش داده میشود.

تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی -  جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان98-واحد3
02166922379-----02166935921