آموزش تعمیرات پاور و سوئیچینگ

امروزه همه ما از دستگاه های مختلف الکترونیکی استفاده میکنیم که همه این ابزارها با استفاده  از نیروی الکتریسیته و یا همان برق کار میکنند. کامپیوترها ، گوشی های تلفن همراه و ... همه و همه دستگاه های الکترونیکی هستند و میدانید که نمی توان بدون این ابزارها خصوصاً کامپیوتر زندگی کرد و بشر امروزی شدیدا به این وسایل عادت کرده است.

هدف صحبت ما در این دوره پاورها هستند که وظیفه ی یک پاور تامین نیروی برقی مورد نیاز برای دستگاه ها است به عنوان مثال یک پاور باید برق مورد نیاز بخش های مختلف کامپیوتر ( مادربرد کامپیوتر) را تامین کند که این کار را با تبدیلات مختلفی که بر روی برق شهری انجام میدهد. ولی برای این که شما یک پاور را بهتر درک کنید لازم است که کمی فنی تر مباحث برق را برای شما توضیح دهیم که بدانید تفاوت برق ac و dc در چه چیز بوده و پاور ها در این میان چه کاری را دقیقا انجام می دهند.

 

آموزش بخش های مختلف پاور

نیروگاه های برق برای این که بتوانند برق تولید شده را به دست ما برسانند باید این نیروی برق را به صورت ac به مکان های مختلف ارسال کنند زیرا در صورتی که نیاز باشد شما برقی را به مکان دور و با استفاده از کابل ها ارسال کنید باید حتماً به حالت ac بوده باشد زیرا اگر dc بوده باشد مقاومت ذاتی که در مواد ( کابل ) وجود دارد باعث خواهد شد که افت شدیدی در آمپراژ و ولتاژ اتفاق بیفتد.
ماهیت برق ac که به صورت نوسانی است به گونه ای است که میتواند در طول های زیاد به راحتی انتقال پیدا کرده و کمترین دچار شدن به افت را داشته باشد و همچنین با استفاده از ترانسفورماتورهای بزرگی که در سر راه کابل های برق قرار گرفته اند میتواند برق ac را مجدداً تقویت کرده و از افت آن جلوگیری کرد و باید بدانید که تمامی ترانسفورماتورها با برق ac کار میکنند و برای همین ارسال برق به صورت ac که به صورت  عامیانه آن را برق شهری میشناسند مناسب است. برق ac همان طور که قبلاً هم اشاره شد به صورت نوسانی بوده و در ایران 50 هرتز ( 50 بار در ثانیه نوسان دارد) می باشد  و به مانند این است که 50 بار در ثانیه قطع و  وصل می شود. از نظر ولتاژی نیز در ایران 220 ولتاژ می باشد .

آموزش تعمیرات پاور کامپیوتر


برق dc بر خلاف ac دارای نوسان نبوده و کاملاً یکسو می باشد و بهتر است بدانید که تمامی دستگاه های امروزی و مدارات الکترونیکی با برق dc کار می کنند و اگر برق ac  وارد این دستگاه ها شوند باعث خرابی و از کار افتادن خواهد بود. خب شاید الان برای شما سوال باشد که مگر مثلاً کامپیوتر به برق وصل نمی شود ؟ پس چرا به خوبی کار میکند؟ جواب این است که بله به برق وصل می شودولی در اینجا میرسیم به پاور که در این میان قرار می گیرد.


چگونه پاور کامپیوتر تعمیر کنیم، آموزش عیب یابی و تست پاور

پاور دارای قطعات و ماژول های بسیاری است که کار تبدیل ولتاژ و نوع برق را انجام داده و در ابتدا برق ac را به dc تبدیل می کند و سپس ولتاژ را تا حد امکان استفاده ی دستگاه پایین می آورد .مثلاً یک کامپیوتر رومیزی  در حداکثر حالت 12 ولت dc برق مصرف میکند و این برق 12 ولتی را پاور به بخش های مختلف کامپیوتر می دهد. به عنوان مثال در داخل پاور کامپیوتر ترانسفورماتورهایی وجود دارد که برق 220 ولت را به 12 ولت تبدیل کرده و همچنین توسط قطعاتی مانند ترانزیستورهای FET و یا دیود پل یا دیود بریج این برق به برق یکسو شده و یا به همان dc تبدیل می شود و توسط مدار نویزگیر نیز کاملا تصویه شده و به خروجی هدایت میشود تا توسط  کامپیوتر قابل استفاده باشد. یک پاور خوب باید برق خروجی کاملاً یکسو شده ، با ولتاژها و آمپراژ خروجی دقیق و بدون نویزهای الکتریکی باشد در غیر این طورت پاور باعث خرابی دستگاه ( در اینجا کامپیوتر ) خواهد شد.

 

خرابی و مشکلات پاور

از مطالب بالا میتوان به اهمیت کار پاور (power) در هر دستگاهی اشاره کرد و خرابی پاور آسیب های جدی را به دستگاه اصلی وارد خواهد آورد و به همین دلیل خروجی برق یک پاور باید به خوبی تست شود و در صورتی که ایرادی مشاهده شود باید به سرعت مورد عیب یابی قرار گرفته مشکل برطرف شود.


خرابی پاورها عبارتند از :

  • ریستارت شدن پاور در زمان اوج فعالیت
  • داشتن نویزهای الکتریکی که قابل اندازه گیری  حتی با مولتی متر می باشد.
  • کار نکردن درست پاور
  • خوب متصل نشدن به دستگاه
  • ایرادات ظاهری برای قطعات
  • باد کردن خازن ها
  • خوب کار نکردن اسیلاتور برای ساختن نیم سیکل پایین
  • دقیق نبودن ماسفت که نیم سیکل بالا را برای ما میسازد
  • خراب بودن پل دیود
  • ایرادات مربوط به خازن استارت
  • مشکلات مربوط به مدار نوسان ساز
  • ایرادات مدار مبدل 220 ولت به 300 ولت
  • عدم روشن شدن ( استارت نخوردن )
  • شنیده شدن صداهایی مثل صدای سوت
  • خروجی بیش از حد متعاف ولتاژ
  • افت ولتاژ خروجی
  • افت آمپر خروجی

تمامی این مشکلات یاد شده برای هر نوع پاور اعم از صنعتی و یا عادی ممکن است پیش بیاد و چیزی که در این میان مطرح است این موضوع می باشد که در صورت خرابی پاور باید به سرعت نسبت به تعمیرات آن اقدام کرد زیرا باعث آسیب دیدن بخش های مختلف دستگاه خواهد شد.

در ابتدا گفته شد که همه دستگاه های امروزی با استفاده از الکتریسیته کار میکنند و به همین دلیل همگی آنها دارای پاور و یا همان منبع تغذیه هستند. وقتی هم که پاور خراب شود دستگاه از کار خواهد افتاد و از آنجایی که خود پاور یک دستگاه الکترونیکی است خرابی برای آن حتماً اتفاق خواهد افتاد و در این جا نیاز به یک فرد تعمیرکار بیش از پیش احساس می شود. افرادی که در زمینه تعمیرات پاور تخصص کافی دارند میتواند با عیب یابی و تعمیرات پاور علاوه بر خدمات به مشتریان و رفع مشکلات دستگاه ها به دلیل خرابی پاور خواهید توانست در بازار کار برای خود یک جایگاه خوب و ویژه داشته باشید و هرچقدر بیشتر بدانید مشتریان بیشتری به سمت شما سرازیر خواهد شد.

دوره های دیگر ایران تعمیرات: آموزش تعمیرات کامپیوتر

آموزش تعمیر پاور کامپیوتر

آموزش تعمیرات پاور و سوئیچینگ بصورت کاملاً عملی و کارگاهی بعنوان حرفه ای ترین مرکز در ایران با بیش از ۱۶ سال سابقه کار تخصصی در این زمینه توانمندی آموزش و تعمیرات تخصصی تنها برگزار کننده این دوره ها بصورت پروفشنال میباشد.در مبحث آموزشی تعمیرات پاور کارآموزان در مجتمع فنی ملی پایتخت با ساختار کلی انواع منبع تغذیه های معمولی و سوچینگ و نحوه ساخت عیب یاب های پاور آشنا میشود. همچنین هر دستگاهی که دارای منبع تغذیه باشد مانند برد لوازم خانگی را میتواند عیب یابی و تعمیر نماید.

ولی یادگیری تعمیرات پاور نیازمند گذراندن دوره های تخصص آموزش تعمیرات پاور است که بتوانید دانش و مهارت لازمه در این زمینه را کسب نمایید. برای این منظور شما می توانید با گذراندن دوره های آموزش تعمیرات پاور در آموزشگاه ایران تعمیرات به این دانش و مهارت دست پیدا کرده و شروع به تعمیرات و کسب در آمد کنید.

علاقمندان به شرکت در دوره آموزش تعمیرات میتوانند با شماره های زیر جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایند و یا فرم پیش ثبت نام بالای صفحه را پر کنند تا همکاران ما در دپارتمان آموزش در اسرع وقت با ایشان تماس بگیرند.

تلفن تماس : 09191080287--------------------02166568284

آدرستهران –میدان انقلاب به سمت آزادی -  جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان98-واحد3