آموزش تعمیر پاور ماینر

آموزش تعمیر پاور ماینر

اگر به دنبال یادگیری آموزش تعمیرات پاور ماینر هستید به جای درستی آمده اید. پاور ماینر یکی از مهم‌ترین قطعات این دستگاه‌های گران قیمت می‌باشد و هنگامی که با خرابی مواجه می‌شود بهترین کار اقدام برای تعمیر آن است. از این رو بسیار مهم است که تعمیرات پاور ماینر را یاد گرفته و در این مواقع از آن استفاده کنیم. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با مشکلات و خرابی پاور ماینر و نحوه تعمیر آن آشنا کنیم.

 

علایم خرابی پاور ماینر چیست؟

پاور یا منبع تغذیه یا پی اس یو (Power Supply Unit) یکی از قطعات با اهمیت دستگاه‌های ماینر است. پاور ماینر همان طور که از نامش پیداست وظیفه‌ی تامین کردن برق سخت‌افزار دستگاه ماینر را بر عهده دارد. در دستگاه‌های ماینر یک جریان ورودی متناوب یا همان ac وجود دارد. پاور این جریان ورودی را به جریان خروجی از نوع مستقیم بدل می‌کند. برق شهری به دلایلی بصورت مستقیم برای ماینر استفاده نمی‌شود. پس پاور ماینر این برق شهری را تبدیل به برق و جریانی می‌کند که مناسب دستگاه‌های ماینر است. پس باید حدس زده باشید که میزان جریان خروجی‌ای که پاور ماینر هندل می‌کند به چه میزان سنگین است. همچنین از آن جا که این روزها به دلیل بازار رو به رشد ماینینگ، دستگاه‌های ماینر به صورت شبانه روزی روشن و در حال ماین کردن می‌باشند، پاور ماینر هم بیش از پیش مستعد خرابی و روشن نشدن است. حالا بعد از این توضیح ابتدایی در مورد چیستی پاور و نحوه‌ی کار کردن آن به سراغ علایم خرابی پاور ماینر می‌رویم. اگر دستگاه ماینر روشن نمی‌شود و یا خود به خود ری استارت (روشن و خاموش شدن مداوم) می‌شود و یا در صورتی که در حالی که روشن است به صورت خودکار خاموش می‌شود، به احتمال زیاد مشکل از پاور ماینر شما هست و یک علت سوختن پاور ماینر همین مورد است.

تعمیر پاور ماینر

 

علت خرابی پاور ماینر چیست؟

برای یافتن علت‌های خرابی پاور ماینر می‌توانید از سلامت یا عدم سلامت ولتاژ ماینر اطمینان حاصل کنید. برای این که دستگاه ماینر شما کار کند بایستی ولتاژ مورد نیاز برای روشنی دستگاه به خوبی از پریز برق گرفته شود. پس اگر ولتاژ دستگاه پایین باشد به این معناست که ایرادی وجود دارد. چرا که اگر برق ولتاژ تامین نشود پاور وظایف خود را انجام نخواهد داد. راهی دیگر برای آزمایش پاور ماینر موجود است. این راه بدین صورت است که اول از همه باید دستگاه را خاموش کنید، سپس پاور ماینر را از ماینر خارج کرده و آن را بر روی دستگاه دیگری تست کنید. در صورتی که دستگاه دیگر روشن نشد باید به این نتیجه برسید که پاور شما خراب شده است اما اگر دستگاه روشن شد به احتمال زیاد خرابی از کنترل برد ماینر است.

راه دیگر برای تشخیص علت خرابی پاور ماینر، استفاده از وسیله‌ای نه چندان پیجیده به نام مولتی متر است. مولتی متر دستگاهی برای اندازه‌گیری چندین کمیت الکتریکی مانند ولتاژ، جریان، مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی و ... است، که می‌توان با آن سلامت یا مشخصات قطعات الکتریکی یا الکترونیکی را نیز ارزیابی کرد. مولتی‌ متر از اساسی‌ ترین ابزار مهندسان و تعمیرکاران برق و الکترونیک  است که در هر کارگاه، تعمیرگاه یا آزمایشگاه برق یافت می‌شود. مولتی ‌متر، دو نوع آنالوگ (عقربه‌ای) و دیجیتال (رقمی) دارد، اگرچه استفاده از نوع آنالوگ آن دیگر منسوخ شده‌است. برای استفاده از روش مولتی متر، پاور را به کابل برق وصل کنید.مولتی متر را بر روی حالت dc قرار دهید و به ولتاژی که مولتی متر نشان می‌دهد توجه کنید. اما اندازه‌گیری ولتاژ پاور ماینر با کمک مولتی متر نیاز به دانستن این موضوع دارد که شما بایستی پروب قرمز یا سیاه را به کانکتور زرد و سیاه وصل کنید و هم چنین پروب قرمز یا سیاه را به ترمینال‌های مثبت و منفی پی اس یو متصل کنید. اگر این مراحل را به درستی انجام دهید مولتی متر عددی را نمایش خواهد داد. اگر عدد نمایش داده شده 12 یا حول و حوش 12 بود به این معناست که پاور سالم است و ایراد از قطعات دیگر، مثل فن یا هشبرد یا کنترل برد است. اما اگرعدد به 12 نزدیک نبود یعنی پاور ماینر شما خراب شده است و باید تعمیر یا تعویض شود.

اگر در موردی خاص، پاور از کار افتاد و نتوانست به کار خود ادامه دهد ممکن است به این دلیل باشد که ماینر جریان فوق العاده زیادی را هندل می‌کند و بایستی به دستگاه استراحت داد. یکی دیگر از علل خرابی پاور ماینر، مشکل در قسمت ac است که در این حالت باید اتصالات شبکه را چک نمایید. در برخی موارد هم دیده شده که فن ماینر می‌چرخد اما خروجی 12 نیست. علت این خرابی یا پریز کم ولتاژ است و یا اینکه پاور ماینر در حالت محافظت یا همان پروتکشن قرار دارد. در اینجا هم باید به مولتی متر متوسل شوید و ولتاژ را چک نمایید.

 

آموزش رفع مشکلات احتمالی پاور ماینر

امید واریم که شما در این بخش نهایت استفاده را از مطلب آموزش تعمیرات پاور ماینر برده باشید. از آن جا که عیب یابی و تجزیه و تحلیل و در نهایت تعمیر پاور ماینر امری تخصصی می‌باشد، توصیه ما به شما این است که در صورت خرابی پاور خود، یا تعمیر را به کارشناسان ایران تعمیرات بسپارید و یا اگر مایل به کسب درآمد از این راه هستید در دوره‌های آموزشی تعمیرات ماینر ایران تعمیرات شرکت نمایید.

علت سوختن پاور ماینر

 

خدمات تعمیر پاور ماینر در ایران تعمیرات

مفتحریم که سال‌هاست در کنار عزیزانی که ما را همراهی می‌کنند برای تعمیرات و آموزش‌های لازم کوشیده‌ایم و همواره تلاش ما در راستای مشتری‌مداری به پیش رفته است. در ایران تعمیرات ما خدماتی را برای همه عزیزانی که پاور ماینر آن‌ها دچار مشکل و خرابی شده تدارک دیدهایم و کارشناسان ما آماده‌اند تا به طرق مختلف مشکل پاور ماینر شما را شناسایی کرده و در صدد تعمیر آن برآیند. به این منظور کافی است با ما تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

برای اطلاع یافتن از قیمت دقیق دوره آموزش تعمیر ماینر در سایت ایران تعمیرات و همچنین دریافت پاسخ دیگر سوال‌های خود با همکاران ما تماس بگیرید.

09191080287--------------------02166904202

لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات پاور ماینرهای معمولی و هوشمند بطور تخصصی در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان‌ها می‌توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.

آدرس: تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی -  جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان98-واحد3
تلفن تماس: 02166901823------------09195660250