آموزش تعمیر هش برد ماینر

آموزش تعمیر هش برد ماینر

تعمیر هش برد ماینر از مهم‌ترین خدماتی است که کاربران ماینرها به دنبال آن هستند. ماهیت الکترونیکی ماینرها و نحوه استفاده از آن‌ها ممکن است باعث بروز خرابی در قطعات مختلف آن‌ها شود. یکی از قطعات مهم و اصلی ماینر هش برد است. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با خرابی هش برد ماینر و نحوه تعمیر آن آشنا کنیم.

ماهیت الکترونیکی، استفاده زیاد، استهلاک دستگاه، گرمای بالا، سرمای زیاد، خرابی خنک کننده، و موارد دیگر از جمله دلایلی هستند که باعث بروز مشکل در هش برد ماینر می‌شوند. از آنجا که کارکرد ماینر بدون هش برد آن به کلی مختل می‌شود، خرابی هش برد ماینر بهتر است سریع رفع شود. بدین منظور باید از تعمیر هش برد مانیر آگاهی داشت. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم موارد زیر را با شما در میان بگذاریم:

  • چیستی هش برد ماینر
  • خرابی هش برد ماینر
  • عدم شناسایی هش برد
  • روشن نشدن چراغ هش برد
  • مشکلات رایج هش برد ماینر
  • عوامل موثر در خرابی هش برد ماینر
  • زمان تعویض هش برد ماینر
  • خدمات تعمیر هش برد ماینر در ایران تعمیرات

با ما همراه باشید.

 

هش برد ماینر چیست؟

هش برد قطعه‌ای اصلی و حیاتی در دستگاه ماینر است. به آن اصطلاحا قلب ماینر هم گفته می‌شود. این قسمت مربوط به قسمت پردازش دستگاه است و کار این قسمت پردازش، انجام پردازش‌های سنگین است و به همین دلیل غالبا از دیگر قسمت‌های ماینر گران‌تر است. همچنین بیشتر از قطعات دیگر استهلاک مصرف می‌کند. یک امر که لازم است دانست این است که هش برد اصولا با برد اصلی دستگاه ماینر فرق دارد و نباید این دو را یکی دانست. یک سری چیپست‌ها که مسئول پردازش هستند بر روی هشبرد نصب می‌شوند. همچنین لازم است بدانید این چیپست‌ها که بر روی هش برد نصب می‌شوند، در صورت اتمام عمر یا خرابی معمول، کارکرد خود را گاهی از دست می‌دهند.

تعمیر هش برد ماینر

مشکلات رایج هش برد ماینر

یکی از مشکلات رایج هش برد از کار افتادن یکی یا چند چیپ است. یکی دیگر از مشکلات رایج هش برد، مشکل در بخش تغذیه هش برد است که  در این صورت هش ریت دستگاه ماینر (هش ریت  که به آن هش پاور هم گفته می‌شود، معیاری برای اندازه‌‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به بیان دیگر هش ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد. در روند استخراج بیت کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تایید شده، قبل از افزوده شدن به بلاک چین باید هش شوند. به روند هش شدن بلاک‌ها هشینگ می‌گویند. در زبان فارسی به هش ریت یا هش پاور نرخ هش یا قدرت هش هم گفته می‌شود.) دچار کاهش قدرت پردازش می‌شود و این اصلا برای ماینر مناسب نیست. یکی از راه‌های تعمیر هش برد دستگاه ماینر، این است که چیپ دستگاه تعویض شود.

 

عوامل موثر در خرابی هش برد ماینر

یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در خرابی هش برد ماینر اتصالات شبکه برقی است. دستگاه ماینر دستگاه حساسی است و نوسانات برق به آن ضربه می‌زند. گذشته از این، عدم شناسایی هش برد هم عامل دیگری است که موجب می‌شود تا هش برد ماینر خراب شود. اگر این اتفاق افتاد چند روش برای حل مشکل وجود دارد. یکی از راه حل‌ها این است که اول از همه دستگاه ماینر را به کلی خاموش نمایید. سپس در مرحله بعدی کابل‌های دیتا را از دستگاه ماینر جدا کنید. ابتدا چند ثانیه صبر کنید، سپس دوباره کابل‌های دیتا را به دستگاه ماینر وصل کرده و دستگاه را تست کنید. اگر مشکل حل نشد می‌توانید کابل‌های سیگنال را تعویض کنید. یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی هش برد ماینر ایراد در فریمور دستگاه ماینر است. اگر فریمور فرکانس‌های اشتباهی مثل فرکانس 400 را نمایش می‌دهد در این صورت باید به فکر تعمیر و تعویض فریمور دستگاه ماینر بود.

خرابی هش برد ماینر

در مواردی دستگاه هر سه هش برد دستگاه را شناسایی نمی‌کند. در این موارد ممکن است مشکل یا از چیپ باشد، یا یک مشکل نرم‌افزاری به وجود آمده باشد، یا اینکه هش بردها آسیب دیده باشند و یا اینکه عدد چیپ کوچک باشد. اگر ایراد نرم‌افزاری است، اول از همه دستگاه ماینر را ریست کرده، و بعد از آن فریمور دستگاه ماینر را ارتقا داده و قوی‌ترش کنید. اگر ایراد از آسیب‌دیدگی هش بردها است در این صورت بهتر است کارشناسان ایران تعمیرات را از مشکل دستگاه مطلع کنید.

یکی دیگر از عوامل موثر در خرابی هش برد ماینر دمای بیش از اندازه‌ی دستگاه ممکن است باشد. در این صورت یکی از احتمالات آسیب دیدگی فن یا خنک‌کننده دستگاه است. در این مورد فن باید تعویض شود. در مواردی ممکن است فن سالم باشد اما اشتباه روی دستگاه نصب شده باشد که در این مورد بایستی خنک‌کننده دوباره نصب گردد. یکی دیگر از احتمالات مربوط به مسدود شدن جریان هوا است که با تمیز کردن فن مشکل حل می‌شود. در برخی موارد هم ایراد نه از دستگاه که از دمای هوای اتاق است. در این مورد باید دمای هوا متعادل شود، نه خیلی سرد و نه خیلی گرم.

 

چه زمانی نیاز به تعویض هش برد ماینر است؟

زمانی که هش برد دستگاه ماینر دیگر کارایی خود را به دلایل مختلف از دست بدهد و با تعمیرات موقتی (مثل تعویض و تنظیم فن، تعویض هش ریت و یا بالا بردن قدرت هش، تعمیر اتصالات و ...) به حالت اولیه‌ی خود برنگردد لازم است تا هش برد دستگاه ماینر تعویض شده و هش برد سالمی جایگزین آن شود.

 

خدمات تعمیر هش برد ماینر در ایران تعمیرات

در ایران تعمیرات، ما خدماتی را برای همه عزیزانی که هش برد ماینر آن‌ها دچار مشکل و خرابی شده تدارک دیده‌ایم و کارشناسان ما آماده‌اند تا به طرق مختلف از جمله تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری مشکل هش برد ماینر شما را شناسایی کرده و در صدد تعمیر آن برآیند. لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستان‌ها می‌توانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال کنند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.

آدرس: تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی - بعد از جمالزاده شمالی - خ والعصر - انتهای درفش شرقی - پلاک1 - ساختمان ویلایی
تلفن تماس: 02166901823------------09195660250