آموزش تعمیر کنترل برد ماینر

آموزش تعمیر کنترل برد ماینر

امروزه ماینرها نقش مهمی در کسب درآمد بازی می‌کنند و از آن جا که دستگاه ماینر یک دستگاه الکترونیکی است، پس مشکلات خاص خودش را همیشه خواهد داشت و برای رفع این مشکلات باید اطلاعات خوبی از ماینر و قطعات آن داشت. یکی از قطعات مهم و اصلی ماینر کنترل برد ماینر است. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با خرابی کنترل برد ماینر و نحوه تعمیر آن آشنا کنیم.

یکی از مشکلاتی که معمولا دامنگیر دستگاه ماینر می‌شود خرابی کنترل برد آن است. این قطعه اکثر مواقع در اثر استفاده زیاد، استهلاک دستگاه، گرمای بالا، سرمای زیاد، خرابی خنک‌کننده، و موارد دیگری دچار مشکل می‌شود و در این مواقع باید دانست خرابی کنترل برد ماینر بهتر است سریع رفع شود. بدین منظور بایستی از تعمیر این قطعه‌ی مهم و حساس آگاهی داشت. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم موارد زیر را با شما در میان بگذاریم:

  • چیستی کنترل برد ماینر
  • خرابی کنترل برد ماینر
  • مشکلات رایج کنترل برد ماینر
  • ریکاوری کنترل برد ماینر
  • عوامل موثر در خرابی کنترل برد ماینر
  • زمان تعویض کنترل برد ماینر
  • خدمات تعمیر کنترل برد ماینر در ایران تعمیرات

با ما همراه باشید.

کنترل برد ماینر چیست؟

کنترل برد از مهم ترین قطعات دستگاه‌های ماینر به شمار می‌رود. به طور خلاصه کنترل برد ماینر یک وظیفه‌ی اساسی دارد و آن هدایت کلیه دستگاه ماینر است. اصطلاحا به مغز ماینر هم معروف است و این لقب به دلیل اهمیت بالای این قطعه است. این قطعه است که در هر ثانیه‌ای به دستگاه ماینر امر می‌دهد که چه عملیاتی را به انجام برساند. بیشتر ایراداتی که برای کنترل برد پیش می‌آید قابل تعمیر شدن است و در موارد خاصی خرابی کنترل برد ماینر به این معنی است که آن دستگاه ماینر عملا غیر قابل استفاده شده و بایستی یک دستگاه جدید جایگزین آن گردد. یکی از وظایف دیگری که کنترل برد بر عهده دارد ایجاد هارمونی میان هش بردهای ماینر است. کنترل برد از این جهت به مغز یا قلب ماینر معروف شده که اگر این قطعه دچار خرابی کامل و قطعی شود، عملیات ماینینگ متوقف شده و ماینر به کلی کاربرد خود را از دست می‌دهد. لذا در نگهداری از آن باید نهایت دقت را به عمل آورد.

تعمیر کنترل برد ماینر

مشکلات رایج کنترل برد ماینر

یکی از ایراداتی که برای کنترل برد ماینر پیش می‌آید دسترسی نداشتن به صفحه تنظیمات است که خود این ایراد احتمالا یا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری و یا به دلیل عدم هماهنگی به وجود آمده است. اما جای نگرانی نیست. برای این مشکل راه حل‌هایی تدارک دیده شده است. یکی از راه حل‌ها این است که دستگاه ماینر ریست شود و دوباره کار خود را شروع کند. گاهی اوقات هم ایراد ناشی از مرورگر یا همان بروزر شماست. در این مواقع باید یا یک بروزر جدید نصب کنید و یا بروزر فعلی خود را آپدیت کنید. گاهی ایراد به وجود آمده به دلیل جابجایی مکانی انت ماینرهاست. اگر ایراد این بود اول از همه بایستی لوکیشن جدید را تغییر داده و لوکیشن سابق را برگردانید. سپس دستگاه باید ریست فکتوری شود. ریست فکتوری همان بازگشت به تنظیمات کارخانه است. در آخر نیز دستگاه ماینر بایستی هارد ریست شود. یکی دیگر از ایرادات رایج برای ماینرها، دسترسی نداشتن به آدرس آی‌ پی است. در این مواقع اگر ایراد نرم‌افزاری تشخیص داده شد، در آن صورت دستگاه ماینر با ریست شدن درست می‌شود. اگر ایراد از کابل اترنت بود بایستی کابل تعویض شده و کابل نویی جایگزین شود.

عوامل موثر در خرابی کنترل برد ماینر

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعت ایجاد خرابی کنترل برد ماینر می‌شود دما است. هم دمای دستگاه در این مورد اهمیت دارد و هم دمای اتاقی که ماینر در آن نگهداری می‌شود. پس اگر خنک‌کننده ماینر ایرادی دارد بایستی رفع شود. همچنین اگر دمای اتاق از حد معمول سردتر و یا از حد معمول گرم‌تر است در آن صورت هم بایستی ابتدا دمای اتاق متعادل نگهداشته شود. یکی دیگر از عوامل موثر، عدم شناسایی هش‌برد ماینر است. در این مواقع ابتدا هش‌برد باید تعمیر یا در صورت نیاز تعویض شود. دیگر عامل در خرابی کنترل برد ماینر، عدم شناسایی هش‌ریت دستگاه است. هش‌ریت که به آن هش‌پاور هم گفته می‌شود، معیاری برای اندازه‌‌گیری عملکرد یک دستگاه ماینر است. به بیان دیگر هش‌ریت، میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد. در روند استخراج بیت‌کوین، بلاک‌های حاوی تراکنش‌های تایید شده، قبل از افزوده شدن به بلاک‌چین باید هش شوند. به روند هش شدن بلاک‌ها هشینگ می‌گویند. در زبان فارسی به هش‌ریت یا هش پاور نرخ هش یا قدرت هش هم گفته می‌شود. یکی از علل خرابی یا عدم شناسایی هش‌ریت خرابی در اتصال به شبکه است. پس، از اتصال شبکه باید اطمینان حاصل کرد. هم چنین امکان دارد که استخر دستگاه ماینر به مشکل خورده باشد که در این مواقع لازم است استخر دستگاه تعویض شود.

چه زمانی نیاز به تعویض کنترل برد ماینر هست؟

زمانی که کنترل برد دستگاه ماینر دیگر کارایی خود را به دلایل مختلف از دست بدهد و با تعمیرات موقتی (مثل تعویض و تنظیم فن، تعویض هش‌ریت و هش‌برد و تعویض استخر دستگاه یا بالا بردن قدرت هش، تعمیر اتصالات و ...) به حالت اولیه‌ی خود برنگردد لازم است تا کنترل برد دستگاه ماینر تعویض شده و کنترل برد سالمی جایگزین آن شود.

خدمات تعمیر کنترل برد ماینر در ایران تعمیرات

مفتحریم که سال‌هاست در کنار عزیزانی که ما را همراهی می‌کنند برای تعمیرات و آموزش‌های لازم کوشیده‌ایم و همواره تلاش‌ ما در راستای مشتری‌مداری به پیش رفته است. در ایران تعمیرات ما خدماتی را برای همه عزیزانی که کنترل برد ماینر آن‌ها دچار مشکل و خرابی شده تدارک دیده‌ایم و کارشناسان ما آماده‌اند تا به طرق مختلف از جمله تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری مشکل کنترل برد ماینر شما را شناسایی کرده و در صدد تعمیر آن برآیند.

برای اطلاع یافتن از قیمت دقیق دوره آموزش تعمیر کنترل برد ماینر در سایت ایران تعمیرات و همچنین دریافت پاسخ دیگر سوال‌های خود با همکاران ما تماس بگیرید.

09191080287--------------------02166904202