چرا فلش بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل نخواندن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ

چرا فلش بالا نمی‌آید؟ | رفع مشکل نخواندن فلش در کامپیوتر و لپ تاپ

روش‌های رفع مشکل نخواندن فلش در کامپیوتر

 

بعضی مواقع وقتی فلش را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل می کنیم، دستگاه فلش را شناسایی نمی کند یا به اصطلاح آن را نمی خواند. در این مواقع معمولا با خطایی مانند USB Device Not Recognized رو به رو می شویم. ممکن است اولین فکری که به ذهن مان برسد این باشد که فلش را جدا کنیم و دوباره به کامپیوتر وصل کنیم. اما اگر این کار را هم کردید و باز هم فلش توسط کامپیوتر شناسایی نشد چه؟ در این مطلب راه هایی را به شما آموزش می دهیم که مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر را با استفاده از آن ها برطرف کنید. با ما همراه باشید. 
 
راه اول 
اجازه دهید ابتدا روش هایی را که با صرف زمان کمتر باعث رفع مشکل باز نشدن فلش در کامپیوتر می شوند را توضیح دهیم. پس برای رفع این مشکل موارد زیر را به ترتیب انجام دهید:
  1. ابتدا وارد منوی Device Manager شوید. برای این کار ابتدا روی My Computer کلیک راست کرده و سپس گزینه Manage را انتخاب کنید. 
  2. حال اگر در فیلد Manage for my computer و در قسمت Universal Serial Bus controllers دو قسمت زرد رنگ مشاهده کنید، به این معناست که مشکل نخواندن فلش مموری از کامپیوتر شما است و باید موارد بعدی را برای رفع آن انجام دهید. 
  3. فلش یا دستگاهی که از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل کرده اید را جدا کنید. 
  4. پس از انتخاب قسمت Universal Serial Bus controllers بر روی گزینه Enhanced host controller راست کلیک کنید و آن را Uninstall کنید. 
  5. کمی منتظر بمانید تا ویندوز به طور خودکار درایو Uninstall شده را نصب کند. بعد از آن برای اطمینان می توانید مراحل 1 و 2 را دوباره انجام دهید و اگر قسمت های زرد رنگ را مشاهده نکردید به این معناست که مشکل شما حل شده است و می توانید فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید. 
 
راه دوم 
اگر روش اول مشکل تان را حل نکرد یا اینکه اصلا گزینه Manage for my computer را پیدا نکردید، می توانید از دومین روش برای رفع مشکل شناسایی نشدن فلش در کامپیوتر استفاده کنید. کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: 
  1. فلش یا دستگاه خود را از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل کنید. 
  2. روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید. 
  3. روی منوی Storage کلیک کنید تا زیرمنوی آن باز شود و سپس گزینه Disk Management را انتخاب کنید. 
  4. در پنجره جدیدی که باز می شود لیست درایورهای کامپیوتر شما وجود دارد. اگر فلش شما در این لیست قرار نداشته باشد به این معنی است که باید آن را ریکاوری کنید. اما اگر فلش تان را در این لیست مشاهده کردید ادامه مراحل را انجام دهید. 
  5. روی درایو فلش تان راست کلیک کنید و سپس گزینه Change Drive Letter and Path را انتخاب کنید. 
  6. در پنجره جدیدی که نمایش داده می شود گزینه Change را انتخاب کنید. 
  7. باز هم پنجره جدیدی باز می شود که در آن باید در کشوی منوی سمت راست حرف W را انتخاب کنید. 
  8. سپس پیغامی با عنوان Changing The Drive Letter of a Volume Might Cause Programs No Longer To Run نمایش داده می شود. گزینه Yes را انتخاب کنید. 
  9. اگر مراحل را به درستی طی کرده باشید فلش شما در قسمت My Computer نمایش داده می شود. 
 
راه سوم 
اگر هر دو روش بالا را امتحان کردید و کماکان کامپیوترتان فلش مموری را شناسایی نمی کند، می توانید از راه سوم رفع مشکل نخواندن فلش مموری در کامپیوتر استفاده کنید. ابتدا شما باید از سالم بودن فلش مموری و درگاه USB اطمینان حاصل کنید. اگر از فلش یا پورت USB کامپیوترتان زیاد استفاده می کنید ممکن است اتصال بین فلش و کامپیوتر به دلیل فاصله داشتن خارهای USB و پورت کامپیوتر برقرار نشود. برای رفع این مشکل به سادگی می توانید یک تکه کاغذ را زیر پورت USB قرار دهید و سپس فلش را وارد کنید تا فاصله های ایجاد شده پر شود و فلش محکم سر جای خود قرار بگیرد. 
 
راه چهارم 
چهارمین روش برای رفع مشکل شناسایی نشدن فلش در کامپیوتر، جدا کردن کامپیوتر از منبع برق است. با انجام این کار Motherboard ریبوت می شود و وقتی کامپیوتر را دوباره روشن می کنید درایوهای USB نیز از نو اجرا می شوند. توجه داشته باشید که برای اینکه Motherboard کامپیوترتان ریبوت شود، خاموش کردن کامپیوتر به تنهایی کافی نیست، بلکه باید آن را از منبع برق نیز جدا کنید. اگر از PC استفاده می کنید می توانید پس از خاموش کردن دستگاه، آن را از پریز برق جدا کنید. و اگر از لپ تاپ استفاده می کنید بعد از خاموش کردن لپ تاپ تان، شارژر را جدا کرده و باتری را هم دربیاورید. 
 
دوره آموزشی تعمیرات لپ تاپ ایران تعمیرات 
 
راه پنجم 
پنجمین راهی که برای رفع مشکل باز نشدن فلش در کامپیوتر می توانیم به شما پیشنهاد دهیم این است که درایورهای USB را دوباره نصب کنید. اگر از روش های بالا جواب نگرفته باشید به احتمال زیاد مشکل از همین درایورها است که با انجام قدم به قدم مراحل زیر حل خواهد شد: 
  1. روی منوی استارت کلیک کنید. در قسمت جستجو عبارت Device Manager را تایپ کنید.  
  2. حال گزینه Universal Serial Bus controllers ظاهر می شود. آن را انتخاب کنید. سپس روی درایورهایی که زیر آن نمایش داده می شود کلیک راست کرده و تمامی آن ها را Uninstall کنید. 
  3. بعد از این کار کامپیوتر خود را ری استارت کنید. 
  4. بعد از ری استارت کردن کامپیوتر به طور خودکار درایورهای USB را دوباره نصب می کند. 
 
راه ششم 
اگر هیچ کدام از روش های بالا باعث رفع مشکل شناسایی نشدن فلش در کامپیوتر شما نشد، می توانید ویندوز خود را آپدیت کنید. با آپدیت کردن ویندوز آخرین آپدیت درایورهای هارد نیز به طور خودکار روی کامپیوتر نصب می شوند. برای آپدیت ویندوز خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: (توجه کنید که اگر ویندوز شما نسخه اورجینال و اصلی نمی باشد نباید آن را آپدیت کنید چرا که ممکن است ویندوزتان به کلی از کار بیفتد.) 
  1. کامپیوتر خود را به اینترنت وصل کنید. (از میزان حجم اینترنت کافی برای دریافت آپدیت ویندوز مطمئن شوید) 
  2. روی منوی استارت کنید. در قسمت جستجو عبارت Widows Update را تایپ کنید. گزینه ای با همین نام نمایش داده می شود. آن را انتخاب کنید. 
  3. در پنجره جدید روی گزینه Check for Update کلیک کنید. کامپیوتر شروع به اسکن می کند و پس از آن وقتی گزینه Review optional update ظاهر شد آن را انتخاب کنید. 
  4. در مرحله بعد گزینه Install Updates را انتخاب کرده و در پنجره ای که باز می شود I Accept را انتخاب کنید تا کامپیوتر شروع به دریافت و نصب آپدیت ویندوز کند. 
  5. بعد از اتمام مراحل نصب کامپیوتر را ری استارت کنید. 
 
لازم به ذکر است علاقمندان به شرکت در دوره آموزش تعمیرات کامپیوتر می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09191080287 تماس بگیرند.