آموزش تعمیر یخچال و فریزر

مدت دوره ظرفیت شهریه (به ریال) مهلت ثبت نام (تا تاریخ) ثبت نام
2 هفته 2 1402/11/28 ثبت نام کنید

امروزه تعمیرات دستگاه های الکترونیکی یکی از برترین مشاغل می باشد که علاقه مندان زیادی را  دارد که در این راستا مشغول به کار هستند.موضوعی که در رابطه با مشاغل تعمیراتی و فنی وجود دارد این است که نیازمند دانش کافی به همراه مهارت بالایی در این زمینه هستند. به همین دلیل کسی که میخواهد شغل فنی را در پیش بگیرد حتماً نیازمند گذراندن دوره ها آموزشی می باشد تا بتواند دانش و مهارت کافی را به دست بیاورد زیرا یادگیری مشاغل فنی و تعمیراتی با استفاده از روش آزمون و خطا نیازمند زمان زیادی بوده و استاندارد هم نخواهد بود زیرا  شما دانش استاندارد لازمه را با این روش به دست نمی آورید و بیشتر روش هایی موسوم به قلق را یاد می گیرید که البته در کنار دانش مفید است ولی بدون دانش اصلی در زمینه موضوع کاری بیهوده می باشد.

 

تعمیر انواع یخچال بصورت حرفه ای با تجهیزات به روز

میدانید که امروزه دستگاه های الکترونیکی تمامی جنبه های زندگی ما را تحت پوشش قرار داده است و ما از ابزارهای گوناگونی استفاده میکنیم که میتوانیم  به کمک ان ها کارهای زیادی را انجام داده و به دلیل سرعت در انجام کارها در وقت خود صرفه جویی نماییم.
یکی از این وسایل پرکاربرد یخچال می باشد که نه تنها پر کاربرد بلکه از ضروری ترین نیازهای ما می باشد که باید در هر خانه ای موجود باشد. خب امروزه هم صنعت الکترونیک و دستگاه های الکترونیکی وابسته روز به روز پیشرفته تر می شود و این مسئله بر روی پیشرفته تر و کامل تر شدن لوازم خانگی نیز تاثیرگذار است به همین منوال ما شاهد یخچال هایی با قابلیت های بسیار بهتر و کاملتر هستیم که به بازار می آیند و حتی امروزه یخچال هایی موسوم به  یخچال های هوشمند در بازار لوازم خانگی موجود هستند و به دلیل قابلیت های بی نظیری که دارند طرفداران زیادی پیدا کرده است ، در یخچال های هوشمند شما به راحتی و با برنامه ریزی میتوانید از مواد غذایی خود هرچه بهتر نگه داری کرده ، از اتمام  یک نوع مواد خاص قبل از اتمام کامل اطلاع کسب کنید.

 

خرابی و آموزش تعمیرات یخچال

خرابی یک بخش جدایی ناپذیر در لوازم الکترونیکی است و فرقی نمی کند که شما از دستگاهی گران قیمت استفاده کنید و یا ارزان قیمت زیرا دستگاه های الکترونیکی دچار نقص های زیادی میشوند که باید در این صورت این مشکلات برطرف شود. مشکلات در لوازم خانگی مانند یخچال خصوصاً در سری های جدید متفاوت است .در یخچال های قدیمی تر که خبری از سیستم هوشمند نبوده بیشتر خرابی یا نشت گاز خنک کننده  بوده و یا این که موتور یخچال می سوخته است ولی خرابی های یخچال های امروزی متفاوت بوده و دقیقاً برعکس گذشته کمتر دچار سوختن موتور و یا نشت گاز می شود و به دلیل این که دارای برد الکترونیکی پیشرفته ای هستند بیشتر و تا 90 درصد این برد الکترونیکی در یخچال های امروزی است که دچار خرابی می شود. به همین دلیل حتی دوره های آموزشی که در رابطه با تعمیرات یخچال برگزار می گردد مربوط به تعمیرات برد یخچال است.

آموزش تعمیرات یخچال

 

آموزش عیب یابی و تعمیرات یخچال

همان طور که اشاره شد یخچال های امروزی دارای سنسور و برد الکترونیکی پیشرفته ای هستند که دچار خرابی میشود و از خرابی هایی که برای این برد ها و یا کلاً یخچال  پیش می آید می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اولین ایراد این است که یخچال روشن نمی شود

این ایراد معمولاً  و در مرحله ی اول مربوط به ترموستات در یخچال است زیرا یخچال های امروزی هم از قوانین ترموستات استفاده کرده که خرابی آن باعث خاموشی  یخچال شده زیرا یخچال نمی تواند استارت بزند. مورد بعدی خرابی اورلود overload  و مشکل در استارتر starter و سیم  کشی .

  • دومین ایراد این است که یخچال اتومات نمی کند

این مورد میتواند دلایل بسیاری داشته باشد که در یخچال های امروزی بیشترین ایراد از مین برد دیجیتالی یخچال می باشد ولی در بسیاری موارد هم بهتر است بخش استارتر یخچال بررسی شود.

  • سومین ایراد این است که با تمام عملكرد صحیح كمپرسور ،اواپریتور دائما" خیس بوده و قطرات آب از آن چكه می كند

دلیل این مشکل این است که به احتمال بسیار زیاد ترموستات در درجه مناسبی تنظیم نشده است.

  • چهارمین ایراد این است که زمانی که میخواهیم تنظیماتی را در یخچال اعمال کنیم کاری انجام نمی شود

این خرابی به دلیل وجود مشکل در بخش دیجیتال ( برد الکترونیکی یخچال ) بوده که میتواند دلایل زیادی داشته باشد که باید از این دلایل به بروز مشکل برای برنامه ریزی و فایل رام – خرابی قطعات الکترونیکی مانند سوئیچرها ( ترانزیستورها ) و .... اشاره کرد ولی همان طور که گفته شد 100 درصد این مشکل دلیلش خرابی در برد الکترونیکی بوده و یاید برد به دقت مورد عیب یابی قرار گیرد.

  • پنجمین ایراد این است که وقتی درب بسته  می شود همچنان بوق باز بوده درب  زده می شود.

در یخچال های امروزی  برای این که از باز ماندن ناخواسته ی درب جلوگیری شود دارای سیستمی است که در صورت باز بوده درب یخچال صدای بوقی شنیده می شود که بعد از بستن کامل صدای بوق قطع میشود. باز بودن و یا نبودن درب یخچال توسط یک سنسور اندازه گیری می شود که این سنسور به برد الکترونیکی متصل است که خرابی این سنسور باعث می شود که برد وضعیت درب را تشخیص ندهد که از اصلی ترین دلیل است. دلیل بعدی خرابی لاستیک دور درب است که اگر خاب شده باشد اجازه عملکرد صحیح سنسور را نمی هد که در این صورت  باید این لاستیک تعویض شود.

آموزش تعمیرات برد یخچال


این ها تنها برخی از ایرادهای شایع در مورد یخچال ها بودند که حتماً با تعدادی از آنها برخورد داشته و یا دیده ایم و چه بسیار ایراد دیگر که بسیار ریز بوده ولی این بدین معنی نیست که این ایرادات وجود ندارند و اینها تکنیک هایی است که به شما در دوره آموزش تعمیرات یخچال گفته خواهد شد .

شما نیز یک تعمیرکار حرفه ای یخچال شوید!

دوره های دیگر ایران تعمیرات: آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی

 

دوره تخصصی آموزش تعمیرات برد یخچال

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد مشاغل فنی خصوصاً در زمینه الکترونیکی امروزه از برترین مشاغل می باشد که نیازمند گذراندن دوره های آموزشی است. در این راستا آموزشگاه ایران تعمیرات با برگزاری دوره های آموزشی تعمیرات یخچال در تلاش است تا بستری را فراهم کند که افراد علاقه مند بتوانند با گذراندن  این دوره ی  آموزشی دانش و مهارت کافی برای تعمیرات  و شروع کار در بازار کار را به دست  آورند.
لازم به ذکر است که این دوره  به دلیل این که ویژه ی بازار کار می باشد به صورت کاملاً عملی و در کارگاه های مجهز برگزار می گردد تا کارآموزان بتواند بلافاصله بعداز اتمام دوره در بازار کار مشغول به کار شود.

عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزش تعمیرات یخچال میتوانند با شماره های 02166568284---------09191080287 تماس بگیرند و یا فرم پیش ثبت نام را پر کنند تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با ایشان تماس بگیرند.