دوره آشنایی با دیودها

مدت دوره ظرفیت شهریه (به ریال) مهلت ثبت نام (تا تاریخ) ثبت نام
2 1402/11/28 ثبت نام کنید

دیود قطعه ای ست که تشکیل شده از دو لایه سیلیسم در کنار یکدیگر که کاربرد جالب و مهمی در الکترونیک دارد. یک دیود معمولی می تواند جریان الکتریکی را وقتی که از ولتاژ بایاس تجاوزکرد از یک سمت عبور داده (در این حالت مقاومت دیود ایده آل صفر است) و از سمت دیگر مانع عبور جریان شود(مقاومت در حد بی نهایت). به عبارت ساده تر مانند یک آبشار که فقط آب را از بالا به پایین میریزد و از پایین مانع عبور آب به بالا می شود.

 

انواع دیود و کاربرد تک تک آنها

۱- دیود معمولی : کاربرد در عبور یکطرفه جریان – یکسوسازی – بایاسینگ ترانزیستورها- تقویت کننده ها

۲- دیود پل : تشکیل شده از چهار دیود معمولی که فقط عمل یکسوسازی ولتاژ یا همان تبدیل ac به dc را انجام میدهد.

۳- دیود زنر :  تثبیت ولتاژ

۴- دیود آشکارساز : در دمدولاسیون و آشکارسازی سیگنال صدا و تصویر در گیرنده ها

۵ – دیود نورانی : با عبور جریان نور را با رنگهای مختلف منتشر می کند

۶- فتودیود : در مقابل نور، از یک سو جریان را عبور می دهد

۷ – یکی از انواع دیودها در الکترونیک که با ظرفیت خازنی متغیر کار می کند، دیود واراکتور (دیود واریکاپ) یا دیود تنظیمی است. مقدار این ظرفیت خازنی تابعی است از ولتاژی که به پایه‌های دیود می دهیم.به طور معمول دیود واراکتور در آمپلی فایرهای پارامتری، اسیلاتورهای پارامتری و اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ ( یکی از اجزا اساسی حلقه قفل شده فاز ) و سینتی سایزرهای فرکانس است. ولی عمده‌ترین کاربرد آن در خازن کنترل شده با ولتاژ است. در بعضی موارد هم از این دیود می‌توان به عنوان یکسوسازی استفاده کرد.

دوره آشنایی با دیودها

امروزه، رایج‌ترین نوع دیود از بلور ماده‌های نیمه هادی ساخته می‌شود. دیود را از اتصال دو نیم‌رسانا از نوع P و N می سازند. به پایه ای که به نیمه هادی N متصل است کاتد و به پایه ای که به نیمه هادی نوع P متصل است آند گفته می شود. لامپ‌های خلأ که نخستین دیودها بودند. دیود، اولین قطعه تولید شده با نیمه هادی ها است.

 

دوره آموزشی معرفی و آشنایی با دیودها

اگر علاقه مند به شرکت در دوره های آموزش الکترونیک هستید میتوانید با مشاهده دوره ها به انتخاب خود ثبت نام کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

علاقمندان به شرکت در دوره آموزش تعمیرات میتوانند با شماره های زیر جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایند و یا فرم پیش ثبت نام بالای صفحه را پر کنند تا همکاران ما در دپارتمان آموزش در اسرع وقت با ایشان تماس بگیرند.

تلفن تماس : 09191080287--------------------02166568284

آدرس : تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی -  جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان98-واحد3