دلیل هنگ گوشی اندروید چیست

دلیل هنگ گوشی اندروید چیست

دلایل زیادی برای هنگ کردن گوشی‌های موبایل وجود دارد که می‌تواند گاه به دلیل اشتباهات خود کاربر باشد و گاه هم به دلیل  مشکلات فنی ازجمله مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که با عیب‌یابی و بررسی می‌توان به این مشکل اصلی پی برد.

یکی از دلایل هنگ کردن گوشی موبایل که از طرف مصرف‌کننده یا همان کاربر نادیده گرفته می‌شود نصب برنامه‌های مخرب بر روی گوشی موبایل است و مورد دیگر این است که بدون آگاهی از این که آیا گوشی از نرم‌افزاری که قصد نصب آن را دارید‌ پشتیبانی می‌کند یا خیر، کاربران اقدام به نصب برنامه می‌کنند، در حالی که باید منابع مورد نیاز آن نرم افزار را در مستندات مطالعه کرده و سپس گوشی خود را بررسی کنید که آیا پاسخ گوی نرم افزار خواهد بود یا خیر.

مورد بعدی که باعث هنگ کردن گوشی می‌شود ویروسی شدن موبایل است. هر سیسیتم عاملی که محبوبت زیادی پیدا می‌کند هکر‌ها و خراب‌کاران نرم افزاری در تلاش خواهند بود تا سیستم را آلوده کرده و بهره‌برداری‌های سودجویانه داشته باشند و به دلیل محبوبیت اندروید نیز ویروس‌های زیادی برای گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که گاه گوشی‌های کاربران را درگیر می‌کند که البته با اسکن و پاک کردن گوشی با یک انتی ویروس قوی و به روز مشکل حل می‌شود.

ولی این موارد بالا فقط چند مورد دلیل هنگ کردن گوشی هستند که دلایل زیادی برای خرابی و کند شدن و هنگ کردن موبایل وجود دارد که برخی سخت افزاری بوده و باید حتما توسط تعمیرکاران و تکنسین‌های حرفه‌ای بررسی و عیب‌یابی شوند.

 

عوامل هنگ گوشی اندروید

 

  1. یکی از راه‌هایی که می‌تواند مانع هنگ کردن گوشی‌های موبایل شود این است که گوشی‌های ارزان قیمت یا گوشی‌هایی که زیر ۶۰۰ هزار تومان است نخرید چرا که رم این دسته از گوشی‌های موبایل بسیار پایین است و رم پایین باعث کند شدن دستگاه شما می‌شود و وقتی برنامه‌ها و بازی‌های گوشی شما زیاد شود هنگ می‌کند. اکثر افراد این ذهنیت را دارند که چون فقط از تلگرام، اینستاگرام استفاده می‌کنند پس نیاز ندارند که گوشی با رم بالا تهیه کنند ولی این ذهنیت اشتباه است چرا که با آپدیت شدن این شبکه‌های اجتماعی حجم آن‌ها به مراتب سنگین‌تر از قبل می‌شود و نیاز به رم بالاتری دارند.
  2. میزان حافظه‌ای که باید در اختیار سیستم عامل اندروید باشد حداقل 40 درصد است که این مقدار خالی باعث می‌شود که سرعت دستگاه‌تان بیشتر شود.  
  3. حافظه داخلی گوشی خود را همیشه پاک کنید و اطلاعات گوشی را به مموری کارت منتقل کنید که گوشی سنگین نشود و باعث هنگ کردن گوشی نشود.
  4. وقتی کارتان با برنامه‌ها تمام شد آن‌ها را ببندید چرا که برخی از برنامه‌ها هستند که به صورت نیمه فعال در پس زمینه سیستم عامل باقی می‌مانند و باعث کند شدن دستگاه شما می‌شوند.
  5. نرم افزار Clean Master جز برنامه‌هایی است که برای کارکرد بهتر اندروید می‌توان آن را از فروشگاه‌های اندرویدی دانلود کرد تا سرعت گوشی بهتر شود و مانع هنگ کردن گوشی شود البته نرم افزار‌های دیگری مانندAdvanced Task Manager  و DU Speed Booster  و Android Booster وجود دارند که در این زمینه می‌توان از آنها استفاده کرد.
  6. ویروسی شدن گوشی از عوامل مهمی است که باعث هنگ کردن دستگاه شما می‌شود شما وقتی گوشی را تهیه کردید ابتدا یک آنتی ویروس نصب کنید تا در صورت ویروسی شدن آن را سریع اسکن کند و مشکلی برای گوشی شما پیش نیاید
  7.  آخرین راه کار برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی ریست فکتوری است قبل از انجام این کار باید از کل اطلاعات گوشی خود بک آپ بگیرید چرا که بعد از آن تمام اطلاعات و برنامه‌های شما پاک می‌شود. باید بدانید که بیشتر هنگ کردن‌های گوشی مربوط به نرم افزارها است و شما می‌تواند با بک آپ گرفتن از اطلاعات خود عمل ریست کردن را انجام دهید و به تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر سرعت گوشی شما درست شد یعنی ایراد هنگ کردن گوشی شما مربوط به نرم افزار است.

تمام روش‌های بالا را تست کنید. اگر جواب نگرفتید مشکل گوشی شما بسیار جدی است و به احتمال قوی مشکل سخت افزاری دارد که پیشنهاد ما به شما این است که دست به گوشی خود نزنید و دستگاه خود را به تعمیرکاران حرفه‌ای موبایل بسپارید چرا که ساختار گوشی‌های هوشمند بسیار پیچیده است و شما نمی‌توانید کار به‌خصوصی برای دستگاه خود انجام دهید.

دلایل سخت افزاری هنگ کردن گوشی موبایل می‌تواند به دلیل خرابی حافظه‌ی فلش که بین مردم با نام هارد گوشی شناخته می‌شود که اگر هم بخواهید گوشی را فلش کنید خواهید دید که موبایل برنامه فلش را نمی‌پذیرد و به عبارتی فلش نمی‌شود که این خود از اولین دلایل و نشان از خرابی حافظه‌ی فلش در گوشی موبایل است. مورد بعدی می‌تواند مربوط به ایجاد حرارت بالا در بخش CPU باشد که باز هم دلیل اصلی باید بررسی شود.

در صورتی که گوشی موبایل شما هم همچین ایرادی دارد با تکنسین‌های ما در میان بگذارید یا اگر علاقه دارید خودتان تعمیرکار حرفه‌ای موبایل شوید می‌توانید در دوره های آموزش تعمیرات موبایل شرکت کنید.