اضافه کردن قابلیت ضبط به تلویزیون های هوشمند

اضافه کردن قابلیت ضبط به تلویزیون های هوشمند

بشر دستگاه تلویزیون را ساخت تا خود را در اوقاتی مخصوص که برای فراغت کنار گذاشته بود سرگرم نماید. تلویزیون های ابتدایی قابلیت های زیادی نداشتند.آن ها در زمان خود بسیار بدیع و پیشرفته بودند اما با پیشرفت روزافزون علم و به تبع آن تکنولوژی، کارخانه های تولید دستگاه های تلویزیون هم خلاقیت های فراوانی را به اجرا گذاشتند. حالا چند سالی است که به برخی از دستگاه های تلویزیون های قابلیتی اضافه شده و آن بدین صورت است که اگر زمانی برای تماشای برنامه ی مورد علاقه تان از تلویزیون وقت کافی نداشتید، می توانید با ضبط کردن آن برنامه، در فرصتی دیگر به تماشای آن بنشنید.
در ادامه با ما باشید تا در مورد مراحل اضافه کردن قابلیت ضبط کردن به تلویزیون های هوشمند آموزش هایی به شما مخاطبان عزیز ارائه دهیم.

 

تلویزیون هوشمند چیست؟

همانطور که یک گوشی هوشمند می تواند خدمات اینترنتی ارائه دهد، تلویزیون هوشمند نیز چنین است و توانایی اتصال به سرویس های اینترنتی را داراست.
تلویزیون های هوشمند مزیت فوق العاه ای نسبت به تلویزیون های معمولی دارند. با این سری جدید از تی وی ها شما می توانید برنامه هایی را که نتوانستید سر فرصت تماشا کنید را ضبط نمایید. باید اضافه کرد که هم با اتصال یک فلش مموری می توان فرایند ضبط را انجام داد و هم بوسیله حافظه ی داخلی خود تلویزیون هوشمند.
اگر تا به حال به داشتن تلویزیون هوشمند فکر نکرده اید از امروز به فکر داشتن یکی از این دستگاه ها باشید. با این دستگاه می توانید وبگردی کنید، به شبکه های اجتماعی سر بزنید و حتی از سرویس پرطرفدار و محبوب یوتیوب استفاده کنید. همچنین با نرم افزار اسکایپ می توانید تماس های تصویری برقرار کنید.
نکته ی دیگر اینکه در هر تلویزیون هوشمندی یکسری اپلیکیشن وجود دارد که به شما امکانات قابل توجه اما به هر حال محدودی ارائه می دهد. به این جهت از واژه ی محدود استفاده می کنیم که شما نمی توانید برنامه ی جدیدی بر روی این دستگاه ها نصب نمایید.
همچنین لازم به ذکر است که تلویزیون هوشمند هم به صورت لمسی و تاچ کنترل می شود و هم به صورت از راه دور.

 

مراحل ضبط در تلویزیون های هوشمند بر روی فلش مموری

همانطور که می دانید یکی از قابلیت های جذاب تلویزیون های هوشمند، قابلت ضبط کردن این دستگاه هاست. اگر احیانا شما هم قصد دارید برنامه یا فیلم مورد علاقه خود را از روی تلویزیون ضبط کنید مراحلی را که در پایین می آید دنبال نمایید.
نکته ی مهمی را باید قبل از شروع به ضبط فیلم با فلش مموری در دستگاه های تلویزیون هوشمند بدانید و آن این است که قبل از اینکه رم و یا فلش خود را به تلویزیون هوشمند متصل کنید از اطلاعات درون مموری خود پشتیبانی یا بکاپ  (backup) بگیرید. چرا؟ چون ممکن است در حین انجام کار اطلاعات فلش شما ریست یا فرمت شود. پس بایستی به این نکته توجه داشته باشید.
البته ضبط کردن از روی تلویزیون های هوشمند روش هایی دارد اما ساده ترین راهی که می توانید امتحان کنید از طریق یو اس بی  (usb) یا همان فلش می باشد. این روش را می توان بر روی تلویزیون هایی نظیر ال جی (lg) ، سونی  (sony) ، سامسونگ  (Samsung) ، توشیبا  (Toshiba) ، شارپ  (sharp)، پاناسونیک  (Panasonic) ، فیلیپس  (Philips) پیاده کرد.
در مرحله ی اول باید یو اس بی خود را به پورت دستگاه متصل کنید. بعد از این که دستگاه تلویزیون هوشمند توانست  usb را شناسایی بکند، عملیات شما آغاز می شود.
برنامه ی مورد نظرتان را خواه مسابقه ی فوتبال باشد یا فیلم یا هر چیز دیگری را پخش کنید و همزمان گزینه ی  record را فشار دهید. زمانی نیز که برنامه به اتمام رسید گزینه ی stop را لمس کنید.
در این میان تلویزیون هوشمند ال جی یکسری قابلیت های مخصوص دارد که به ذکر آن ها می پردازیم :
تماشا و ضبط (watch and record) : به این معنی است که شما وقتی گزینه ضبط کردن را انتخاب کردید دیگر لازم نیست در همان برنامه بمانید تا عملیات ضبط به پایان برسد، بلکه می توانید آزادانه هر برنامه ی دیگری را که خواستید نگاه کنید. در این صورت شما دو کار انجام داده اید. هم تماشا کرده اید و هم ضبط.
پخش زنده  (live playback) : با این قابلیت می توانید یک برنامه ی زنده ی تلویزیونی را متوقف کنید و یا حتی در صورت نیاز آن را به عقب برگردانید. این واقعا قابلیت خیره کننده ای است.
ضبط زمان بندی شده  (Scheduled recording) : این قابلیت مناسب زمان هایی می باشد که هم می خواهید بخوابید یا بیرون از خانه باشید و هم می خواهید یک برنامه ی خاص را از تلویزیون هوشمند ضبط کنید. چاره ی کار شما این قابلیت می باشد.
ضبط داخلی  (internal recording) : چه تلویزیون هوشمند ال جی و چه تلویزیون های هوشمند از نوع دیگر این قابلیت را دارا هستند. یعنی این دستگاه ها دارای یک حافظه داخلی هستند که گرچه شاید حافظه ی داخلی قابل توجهی از لحاظ فضا نباشد اما کار شما را گاهی اوقات راه می اندازد.
پخش هوشمند (intelligent playback) : در مدل های دوربین دار تلویزیون های هوشمند شما نباید نگران باشید تا بخشی از یک مسابقه ی فوتبال را از دست بدهید. چرا؟ چون اگر حسگر هوشمند دستگاه تشخیص دهد که شما برای دقایقی از پای تلویزیون بلند شده اید، به طور اتوماتیک آن قسمت از برنامه که شما تماشایش نکرده اید را ضبط می کند.          

البته لازم به ذکر است که چند قابلیتی که در بالا ذکر کردیم تنها مختص به تلویزیون هوشمند ال جی نیست و مدل های دگیر تلویزیون هوشمند هر کدام یک یا چند تا از این آپشن ها را دارا هستند.  

عزیزان و علاقمندان به شرکت در آموزش تعمیرات تلویزیون ال ای دی و ال سی دی  میتوانند با شماره های02166904202-----09191080287 تماس بگیرند و یا فرم پیش ثبت نام بالای صفحه را پر کنند تا همکاران ما در واحد آموزش با ایشان در اسرع وقت تماس بگیرند.