آموزش نصب سیستم اعلام حریق

مدت دوره ظرفیت شهریه (به ریال) مهلت ثبت نام (تا تاریخ) ثبت نام
1 هفته 2 1402/11/28 ثبت نام کنید

امروزه استفاده از سیستم های اعلام حریق به عنوان یک سیستم حفاظتی در ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری و ... رو به افزایش است. شما می توانید با شرکت در دوره آموزش نصب سیستم اعلان حریق به یک نصاب مجرب در این زمینه تبدیل شده و بالافاصله وارد بازار کار در این عرصه شوید و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

در این مطلب که به جهت معرفی دوره آموزش نصب سیستم اعلان حریق تهیه شده در ابتدا به معرفی آن و نحوه کار آن می پردازیم ، انواع آن و اجزای تشکیل دهنده آن را معرفی می کنیم. سپس به معرفی دوره آموزش نصب سیستم اعلان حریق می پردازیم و ویژگی ها و مزایای دوره را بازگو می کنیم. در انتها سر فصل های مطرح شده در دوره آموزش نصب سیستم اعلان حریق را با هم مرور می کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش نصب سیستم اعلام حریق

 

سیستم اعلام حریق چیست؟

سیستم اعلام حریق به مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی گفته می‌شود که وظیفه ی آشکار سازی حریق در اماکن مختلف را به عهده دارد. سیستم های اعلام حریق توسط آتش، دود و حرارت تحریک شده و سپس آژیر خطر را به کار می اندازند تا ساکنین را از وقوع حریق مطلع کنند.

سیستم اعلام حریق در دو نوع موجود می باشد. یکی سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال و دیگری سیستم اعلام حریق آدرس پذیر. سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال نوع قدیمی سیستم های اعلام حریق است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. در دوره آموزش نصب سیستم اعلام حریق شما با نحوه نصب سیستم اعلام حریق متعارف یا کانونشنال و همچنین نحوه نصب سیستم اعلام حریق آدرس پذیر به طور کامل آشنا خواهید شد.

سیستم های اعلام حریق از اجزای مختلفی تشکیل می شوند. در دوره آموزش نصب سیستم اعلام حریق شما با اجزای سیستم اعلان حریق با جزئیات کامل آشنا خواهید شد اما در اینجا نیز نگاه کوتاهی به اجزای سیستم اعلام حریق می اندازیم.

مهم ترین اجزای سیستم های اعلام حریق دتکتور یا آشکار ساز، تابلوی کنترل مرکزی و اعلام کننده های دیداری و شنیداری هستند. دتکتورها اساسا در دو نوع کلی موجود می باشند؛ دتکتورهای حرارتی و دتکتورهای دودی. دتکتورهای حرارتی هنگامی که حرارت مکان بالا می رود تحریک شده و سیگنال هایی را به تابلوی کنترل مرکزی ارسال می کنند. دتکتورهای دودی همانطور که از نامشان پیداست با به وجود آمدن دود تحریک می شوند و به تابلوی کنترل مرکزی وجود دود در مکان را اطلاع می دهند. نوع دیگری از دتکتورها ، دتکتور مونوکسید کربن است که وجود مونوکسید کربن را در محیط تشخیص داده و به تابلوی کنترل مرکزی اطلاع می دهد. با انواع دتکتورها در دوره آموزش نصب سیستم اعلان حریق به طور کامل آشنا خواهید شد.

تابلوی کنترل مرکزی به مثابه مغز سیستم اعلام حریق عمل می کند و سیگنال ها را از طریق دتکتورها دریافت کرده و آن ها را به اعلام کننده های دیداری و شنیداری می فرستد تا از این طریق ساکنین را از وجود دود، آتش، مونوکسید کربن و یا حرارت در محیط مطلع سازد. همانطور که پیش تر هم گفته شد با تابلوی کنترل مرکزی و اعلام کننده های دیداری و شنیداری و چگونگی نحوه کار آن ها به طور کامل در این دوره آشنا خواهید شد.

دوره نصب سیستم اعلام حریق

اجرای سیم کشی سیستم اعلام حریق

با توجه به این امر که اتفاق های ناگوار همواره ممکن است رخ دهند، پیشگیری و یا کنترل آن ها تا حد ممکن می تواند کمک بسیار زیادی به ما کند. یکی از ناگوارترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک مکان مسکونی یا اداری یا تجاری یا درمانی و .... رخ دهد، آتش سوزی است. از این رو استفاده از سیستم اعلام حریق در این مکان ها به یک امر ضروری تبدیل شده است.

 

دوره تخصصی آموزش و راهنمای نصب سیستم اعلام حریق

با در نظر گرفتن این نکته که استفاده از سیستم های اعلان حریق در کشور ما رو به افزایش است، یاد گرفتن چگونگی نصب سیستم اعلام حریق می تواند برای شما یک بازار کار خوب و مطمئن به وجود بیاورد. از این رو دوره آموزش نصب سیستم اعلام حریق را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

این دوره جامع و کاربردی است. در این دوره آموزشی شما به طور کامل با انواع سیستم های اعلام حریق آشنا می شوید. همچنین اجزای مختلف تشکیل دهنده سیستم های اعلام حریق را خواهید شناخت و چگونگی نصب آن ها را آموزش خواهید دید. این دوره کاملا عملی و پروژه محور است. به این صورت که شما در طول دوره با نصب انواع سیستم های اعلام حریق توسط خودتان و زیر نظر اساتید مجرب در این زمینه، چگونگی نصب سیستم های اعلام حریق را یاد می گیرید.

برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با دوره آموزش نصب سیستم اعلان حریق، در اینجا به معرفی سرفصل های مطرح شده در این دوره آموزشی می پردازیم.

 

سر فصل های دوره آموزش نصب اعلان حریق

 

  • شناخت و آشنایی کامل با انواع برندهای تولید کننده سیستم های اعلان حریق
  • شناخت و آشنایی کامل  با سیستم اعلان حریق متعارف یا کانونشنال
  • شناخت و آشنایی کامل با سیستم اعلان حریق آدرس پذیر
  • شناخت کامل دیتکتور های دود smoke detectors
  • طریقه صحیح نصب و جایگاه پردازی دیتکتورهای دود
  • شناخت و معرفی کامل دیتکتورهای حرارتی و شیوه عملکرد آنها و منطقه بندی جایگذاری دیتکتورهای حرارتی
  • شناخت و آشنایی کامل با اجزای تشکیل دهنده سیستم های اعلان حریق شامل موارد زیر
  • شناخت و آشنایی کامل با انواع دتکتورها شامل دتکتورهای حرارتی و دودی و مونوکسید کربن
  • شناخت و آشنایی کامل با تابلوی کنترل مرکزی در سیستم های اعلان حریق
  • شناخت و آشنایی کامل با اعلام کننده های دیداری و شنیداری در سیستم های اعلان حریق
  • آموزش سیم کشی سیستم های اعلان حریق به طور کامل و جامع
  • آموزش نحوه برنامه ریزی تابلوی کنترل مرکزی
  • آموزش نحوه نقشه خوانی و سیم کشی تابلوی کنترل مرکزی
  • آموزش قرار دادن برق پشتیبان به وسیله باتری برای تابلوی کنترل مرکزی
  • آموزش نحوه اتصالات مدار نرمال باز و بسته و نوع اتصال در سیستم اعلان حریق
  • آموزش استانداردهای محل نصب تابلوی کنترل مرکزی و چراغ های سردر
  • آموزش نصب تلفن کننده خط شهری و تلفن کننده سیمکارتی روی سیستم اعلان حریق
  • آموزش بستن انتهای خط با استفاده از مقاومت
  • آموزش نصب انواع دتکتورها در محیط های مختلف
  • آموزش نصب شستی در سیستم اعلان حریق
  • آموزش نصب آژیرها و اعلام کننده های دیداری و شنیداری در سیستم اعلان حریق
  • آموزش نصب سیستم اعلان حریق متعارف یا کانونشنال

و بسیاری نکات دیگر که در حین آموزش قلق نصب سیستم اعلام حریق هستند و به عزیزان آموزش داده خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در دوره های آموزش نصب سیستم اعلام حریق میتوانند با شماره های 02166568284---------09191080287 تماس بگیرند و یا فرم پیش ثبت نام را پر کنند تا همکاران ما در حداقل زمان با شما تماس خواهند گرفت و شما را از موارد دیگر آگاه خواهند کرد.