تعمیرات گیرنده های دیجیتال

مدت دوره ظرفیت شهریه (به ریال) مهلت ثبت نام (تا تاریخ) ثبت نام
2 هفته 2 1402/11/28 ثبت نام کنید

درابتدا قبل از این که بخواهیم درباره ایرادهایی که یک دستگاه گیرنده می تواند بعد از مدتی استفاده کردن پیدا کند مطالبی را ارائه دهیم اول بگوییم که این دستگاه چیست ؟ و چه کاربردی دارد؟ آیا فقط در جای خاصی استفاده می شود؟

درابتدا کانال هایی که در تلویزیون می توانستیم مشاهده کنیم  تعدادکمتری بود و با کیفیت آنالوگ بود. با روی کار آمدن این دستگاه و با وصل کردن آن به تلویزیون این قابلیت را ایجاد کرد تا کانال های جدیدی که درحال پخش هستند و روی آنتن آمدند را بتوانیم از تلویزیون خود ببینیم ، بعلاوه اینکه کانال هایی که با کیفیت اچ دی HD هستند فقط از طریق همین گیرنده ها هستند که قابل مشاهده اند. این دستگاه با مارک ها و مدل های مختلف و اکثراً چینی که سفارش وارد کننده های ایرانی است در بازار موجود می باشد و هرکس با توجه به سلیقه خود آن را تهیه و از آن استفاده می کند.توجه داشته باشید که گیرنده ای را خریداری کنید که از فرمت های تصویری ، صوتی ، عکس پشتیبانی کند .

  • فرمت های صوتی مثل : wav ، mp3 ،  wma  aac
  • فرمت های قابل پشتیبانی عکس : png ، jpg ، bmp
  • فرمت های تصویری شامل : mp4 ، mov ، wmv ، mts ، mkv است .

و توجه داشته باشید که اگر اهل دیدن فیلم ها با زبان اصلی که زیرنویس دارند هستید باید حتماً از دستگاه های گیرنده دیجیتالی استفاده کنید که زرنویس با پسوند SRT را نیز ساپورت و پشتیبانی کنند.
برخی از گیرنده ها نیز هستند که امکان این که دی وی دی و یا سی دی داخل دستگاه بگذارید دارند یعنی در واقع یک دستگاه چند منظوره هستند و این بسیار عالی است و هم چنین جای فلش دارند برای وصل کردن فلش به دستگاه که می توانید از این قابلیت هم استفاده کنید .

تعمیرات گیرنده دیجیتال

نکته دیگری که هنگام خرید باید به آن توجه نمود سخت افزار دستگاه شما می باشد که آیا مادربرد و پاور با هم هستند یا خیر ، در برخی از دستگاه ها با هم  و روی یک برد وجود دارد و در برخی هم جدا می باشد .
اما بهتر می باشد که این دو قسمت از هم جدا باشند زیرا وقتی مشکلی برای پاور شما پیش بیاید بردمین نمی سوزد . این را هم بگوییم که چیپ پردازنده ، رم ، قطعات الکترونیکی و تیونر و ... نیز وجود دارند.
کیفیت تصویر خروجی به صورت جدی به چیپ مربوط می شود زیرا چیپ دستگاه قطعه ای اصلی هست که کارهای پردازش تصویر را انجام می دهد.

 

تعمیر گیرنده دیجیتال به صورت تخصصی

رم و تیونر دو قطعه عمومی هستند که در سرعت پردازش و بارگذاری تصویر نقش دارند هر چه رم بالاتر باشد
تصویر با سرعت بالاتری پردازش خواهد شد. این را هم یادآور شویم  که نوع آنتن و طراحی آن برای دریافت شبکه ها بسیار موثر می باشد. آنتنی که طراحی می شود باید دو کانال UHF و VHF را بتواند دریافت کند. باید سعی کنیم از کوتاه ترین مسیر ممکن برای کابل کشی استفاده کنیم تا هم کابل کمتری استفاده شود و هم مسیر آن به گونه ای نباشد که باعث آسیب شود تا کابل آسیب ببیند زیرا اگر کابل دچار آسیب شود ممکن است در دریافت تصویر خلل ایجاد کند .
اگر کابل ها بیش از حد طولانی باشند نیز باعث ایجاد نویز بر روی تصویر شده و مسلماً کیفیت تصویر هم پایین خواهد آمد و این یعنی این که اصلی ترین موردی که انتظار میرود از داشتن یک دستگاه DVBT یعنی کیفیت تحت الشعاع قرار بگیرد.
همچنین می توانید از کابل های 50 اهم یا 75 اهم که مقدار اهم پایین تری دارند استفاده کنید.
بعد از مدتی کسانی که تلویزیون های جدید مثل ال سی دی ، ال ای دی ، او ال ای دی LCD & LED& OLED و انواع دیگر آن با برند های مختلف را تهیه کردند روی خود سیستم کانال های جدید بود و دیگر نیاز نبود که گیرنده را وصل کنیم تا همه کانال ها را بگیریم.

قابل ذکر است که این دستگاه هم مانند دستگاه های برقی بعد از مدتی ایرادهای مختلفی می تواند پیدا کند از جمله :

  1. تصویر قطع و وصل می شود.
  2. هنگامی که تصویر نشان   داده می شود یکهو  روی تصویر ایست میکند .
  3. نویز می افتد  
  4. کانال ها را پیدا نمی کند
  5. ایراد در پخش تصویر
  6. سیگنال موجود نیست
  7. تصویر هست صدا ندارد
  8. فیش آنتن شکسته باشد
  9. آنتن اتصال کوتاه میزند
  10. تنظیمات بهم خورده باشد
  11. مشکل کانال یابی دارد
  12. روی بوت می ماند
  13. دستگاه قطعی دارد
  14. صدا دارند تصویر ندارند
  15. دستگاه  آبخورده باشد
  16. تصویر سفید می باشد
  17. و ایرادهای مختلف  دیگری که می تواند داشته باشد.

  انواع  مدل های گیرنده دیجیتال  که توسط آموزشگاه ایران تعمیرات, تعمیر می شود به شرح زیر می باشد :

  • تعمیر گیرنده دیجیتال ایکس ویژن
  • تعمیر گیرنده دیجیتال دنای
  • تعمیر گیرنده دیجیتال مارشال
  • تعمیر گیرنده دیجیتال مکسیدر
  • تعمیر گیرنده دیجیتال سیماران
  • تعمیر گیرنده دیجیتال شاتل
  • تعمیر گیرنده دیجیتال usb
  • تعمیر گیرنده دیجیتال دی وی ژن
  • تعمیر گیرنده دیجتال استارست

 و تعمیرات انواع مختلف گیرنده هایی که در بازار موجود می باشد.

تعمیر گیرنده دیجیتال

تعمیرات گیرنده دیجیتال بصورت حرفه ای در تهران

آموزشگاه ایران تعمیرات آماده ارائه انواع خدمات در زمینه تعمیرات گیرنده دیجیتال با هر نوع مارک و مدلی می باشد و می توانید با مراجعه به این مرکز به صورت حضوری و یا اگر برایتان مقدور نمی باشد که خودتون تشریف بیارید می توانید با پیک و یا اگر در شهر دیگری هستید با تیپاکس برای ما دستگاهتان را ارسال کنید تا بتوانید از دستگاهتان مجدد استفاده کنید و فرقی هم ندارد چه نوع مارک و مدلی دستگاهتان باشد و چه ایرادی داشته باشد آموزشگاه ایران تعمیرات آماده ارائه خدمات به همه عزیزان می باشد .

علاقمندان به شرکت در دوره آموزش تعمیرات میتوانند با شماره های زیر جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایند و یا فرم پیش ثبت نام بالای صفحه را پر کنند تا همکاران ما در دپارتمان آموزش در اسرع وقت با ایشان تماس بگیرند.

تلفن تماس : 09191080287--------------------02166568284

آدرس : تهران –میدان انقلاب به سمت آزادی -  جمالزاده شمالی- تقاطع نصرت-ساختمان98-واحد3